Aankomst in Lamin village

19 februari 2013 - Lamin, Gambia

Dag allemaal

We zijn goed aangekomen in onze compound in Lamin village. We zijn hier heel hartelijk ontvangen. Op 18 februari is het independence day, dus iedereen had een dagje vrij. Op de tweede dag gingen we op ontdekking met de bushtaxi's. We bezochten Th Gambian family planning association (GFPA) en het ziekenhuis van Serakunda. Wat bleek nu, de regering heeft plots een extra verlofdag aangekondigd dus waren de administratieve diensten gesloten, enkele aanwezige verpleegkundigen leidden ons rond. Zo kregen al een eerste indruk van wat ons te wachten staat. We merkten al op dat hier echt erg veel armoede is, hier waren we toch wel van onder de indruk. Aangezien we ons internetgebruik moeten beperken houden we het hierbij voor dag 1 en dag 2.

Tot snel.

Groetjes Emmeli, An, Manon, Kaat

1. Vlekken kathleen:
    Beste Emmeli, An, Manon, Kaat en collega Willy,
    ik wil jullie allemaal een leerrijke tijd toewensen in Gambia. Er zullen massa's indrukken jullie om de oren vliegen, grijp ze, het is een ervaring die jullie altijd zal vergezellen! Zorg voor elkaar, want ook dat heb je nodig met zo vele indrukken...
    veel succes, Kathleen Vlekken
  2. Lieve roeffaers:
    dag allemaal,
    ik sluit me helemaal aan bij Kathleen en ben blij af en toe iets van jullie te horen, want ik ben erg benieuwd naar jullie avonturen en hoe jullie dit beleven.
    Knap van jullie dat jullie deze uitdaging aangaan, je zal er ongetwijfeld ontzettend veel van leren en onthouden en er weer een stukje completer van worden...
    grs
    lieve
  3. Sarah Vanheer:
    20 februari 2013
    Salaam Alaykum Toubap's !!

Geef toe al de vergaderingen, slapeloze nachten, de inentingen, de 1000 dingen die je moet regelen, de lange vlucht, ...
    Het is het allemaal waard wanneer je in het warme Afrika aankomt, en onder de mangoboom zit bij onze Gambiaanse vrienden.

Ik kijk uit naar jullie verhalen en foto's, verschillende dingen zullen wel bekend klinken maar ik hoop dat jullie ook weer nieuwe dingen zullen ontdekken in The Gambia.
    En wanneer je na eindeloos wachten op een bushtaxi of een drukke week wilt bij komen van al deze indrukken ga zeker naar SeneGambia ;-)
    Hopelijk kunnen jullie er net zoveel van deze stage genieten als wij en kunnen jullie ook bijleren en 'Afrika echt ervaren'. Luister, kijk, voel, geniet en zorg voor mekaar !!

Doe de groeten aan de familie, Lamin, Fatou, (Edgard als hij in de buurt is) en al de rest !!

Tot binnenkort

Groetjes
    Atta Gaye

PS: Elke weddenschap tegen Mr. Vervoort ben je gedoemd te verliezen, dus begin er zeker niet aan :-P
  4. Jolien:
    Helo Toubap's en meneer Vervoort
    Hier zit ik dan in het koude België landje... En jullie lekker warm daar in Gambia!
    Hopelijk vielen de eerste indrukken goed mee? Want dit zullen nooit meer vergeten!
    Kijk, luister, observeer en zijt voorzichtig!! En zorg goed voor meneer Vervoort e:p En geniet ervan!!
    Er zullen zeker nog vele verhalen volgen en foto's!

Heel leuke stage toegewenst!!
    Groetjes aan de rest!!

Mariamma

p.s zoals Sarah al zei, ga geen weddenschappen aan:p want ik heb het geweten:)
  5. Valerie:
    Heey iedereen !

Hopelijk valt daar allemaal goed mee in dat warm landje ! Hier is het maar koud en het sneeuwt weer :) Alvast veel leerplezier en af en toe ook eens een leuke ontspanning ! :) Geniet van de afrikaanse cultuur daar !

grtjs uit belgie ! :-)
  6. Marvin:
    21 februari 2013
    als jullie terug komen, doe me een plezier en pak de zon mee ;-)
  7. Teves dela Cruz, Mercedit:
    21 februari 2013
    Well goodluck girls. I hope it is a wonderful experience to cherished for the rest of your life. Glad that you all safe there!

greetings Mimi,
  8. Wieke Rondhout:
    1 maart 2013
    Ik ben een paar dagen terug uit Gambia en heb vrienden gemaakt in Lamin Village, waar jullie vertoeven. Zeer gastvrij ontvangen in hun compound daar. Ik zag je blog op internet en wens jullie een goede stage toe. Mocht je behoefte hebben aan support, dan kan ik je in contact brengen met een vrijwilligersorganisatie ter plekke. Gerund door een sociaal geengageerde man die zich naast zijn werk in een hotel geheel vrijwillig inzet voor de bewoners in Lamin Village.
    Hij studeert marketing en is super vriendelijk. Interesse? mail me gerust. Groetjes, Wieke